به گزارش وال استریت ژورنال مدیر اجرایی یک شرکت بریتانیایی فعال در حوزه انرژی تصور کرده که رئیس او از شرکت مادر واقع در آلمان آن سوی خط تلفن است. به این ترتیب سریعاً به درخواست او عمل کرده و مبلغی معادل 243 هزار دلار را به حساب بانکی در مجارستان واریز کرده است.
اما صدا متعلق به یک بوده که با استفاده از هوش مصنوعی صدای مدیر اجرایی آلمانی را تقلید کرده است.
شرکت بیمه Euler Hermes Group SA» به وال استریت ژورنال اعلام کرده ی که همچنان ناشناس است 3 بار با شرکت تماس گرفته؛ بار به منظور آغاز تراکنش، بار دوم با تقاضای کذب برای باز پرداخت و بار سوم برای پیگیری پرداخت.
قربانی در بار سوم به موضوع شک کرده و متوجه شده که تماس از یک شماره اتریشی بوده. با وجود اجتناب از پرداخت دوم اما پرداخت اول انجام شده بود و مبلغ از یک حساب بانک مجارستانی به بانکی در مکزیک و سپس به مکان های دیگر انتقال یافته بود.
چندی قبل محققان شرکت دِسا» که در حوزه هوش مصنوعی فعالیت می کند شبیه سازی صدای یک پادکستر مشهور را منتشر کردند. شرکت بیمه Euler Hermes معتقد است نرم افزاری تجاری مبتنی بر تکنولوژی دسا در این ی استفاده شده. در صورتی که این ادعا درست باشد، اولین باری است که تقلید صدا از طریق هوش مصنوعی برای ی به کار می رود. البته احتمال می رود پیش از این هم ی های مشابه دیگری با استفاده از هوش مصنوعی انجام شده باشد.
از آنجایی که هیچ مضنونی شناسایی نشده، نرم افزار مورد استفاده ان و نحوه به دست آوردن داده های صوتی مورد نیاز مبهم است.
ایرپاد 3 اپل؛ احتمال عرضه سومین نسل هدفون بی سیم اپل در سال 2019
شاتل موبایل از سرویس اختصاصی بازیلی رونمایی کرد
به پنج دلیل اندروید محبوب تر از آیفون است
اشتباه توسعه دهندگان اپلیکیشن فیسبوک و فاش شدن سابقه صدها میلیون کاربران
وایفای دستگاههای آیفون اپل پس از آپدیت iOS 12.1.2 از کار میافتد
یک ,کرده ,شرکت ,برداری ,استفاده ,بار ,ی ,هوش مصنوعی ,بار سوم ,200 هزار ,از طریق
درباره این سایت